Dan otvorenih vrata i Dan Srednje škole „Ivan Seljanec“ Križevci 2023.
Srednja škola „Ivan Seljanec“ Križevci održala je Dan otvorenih vrata u petak, 12. svibnja 2023. godine, a ujedno je na taj način proslavljen i Dan škole koji se inače slavi 16. travnja. Učenici Petra Kušec, 1. g, Stjepan Blagaj te Lukas Mijić, 2. g, toga su dana postali novinari. Kao što to priliči tome poslu, trebali su izvijestiti javnost o svim događanjima kojima su bili ispunjeni školski prostori – predvorje, učionice i praktikumi. Imali smo i učenike fotografe, Domagoja Prpića iz 2. g te Luku Šatvara iz 3. b čije ćete uratke moći pregledati u nastavku.
Osim što su nas posjetili učenici dviju gradskih osnovnih škola, valja naglasiti da su ovaj događaj uveličali svojim dolaskom i župan Darko Koren te županijska pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu, znanost, sport i nacionalne manjine Ana Mušlek. Isto tako, predstavnici brojnih tvrtki i obrtnici predstavili su mogućnosti suradnje sa Školom i stipendiranja učenika raznih usmjerenja. Također, brojni mediji bili su naši gosti toga dana o čemu se već moglo čitati na njihovim mrežnim stranicama.
U nastavku slijedi detaljan pregled svih aktivnosti održanih tijekom dana.
U predvorju škole postavljeni su štandovi na kojima su predstavljena zanimanja koja će se moći upisati u školi iduće školske godine. Na štandu ekonomije i trgovine predstavljala su se zanimanja komercijalist i prodavač, a također je poduzeće Violeta predstavilo mogućnost stipendiranja i pohađanja praktične nastave. Na štandu do njega, u sektoru turizma i ugostiteljstva, predstavljena su zanimanja kuhar i konobar. Posjetitelji su dočekani uz ukusne muffine koje su pripremili naši kuhari, a poduzeće KTC predstavilo je mogućnost stipendiranja.
U učionici broj 6 profesori stranih jezika i učenici prezentirali su jezične programe koje škola nudi. Učenice Josipa i Doris održale su prezentaciju kojom su na engleskom jeziku predstavile zanimanja komercijalist i prodavač. Ukratko su rekle nešto općenito o našoj školi te koja zanimanja nudimo, a istaknule su mogućnost stipendiranja naših učenika te nastavka školovanja. Nakon prezentacije su učenici, koji su nas posjetili, imali priliku riješiti Kahoot kviz kojim se propitkivala financijska pismenost učenika. U učionici biologije i kemije profesorica Ana Hleb i 1. g razred pripremili su kratak kviz iz biologije.
Ispred kuharskog praktikuma naši kuhari dočekali su posjetitelje prigorskim kotlićem, a također su pripremili i ukusne tanke pogače. Tamo su učenici imali priliku vidjeti kuhinju gdje naši kuhari pohađaju školsku praksu. Nakon kuhara obišli smo i konobare. Kod konobara smo prisustvovali kratkoj demonstraciji pravljenja koktela te se okrijepili ukusnim voćnim napicima.
Nakon obilaska razgovarala sam s nekoliko učenika te ih pitala kako im se svidio obilazak. Većini učenika najviše se svidio sektor graditeljstva zato što su imali priliku zidati i crtati nacrte na ploči za crtanje. Učenicima se svidjela naša škola, smatraju da je vrlo moderna i dobro opremljena. Nekolicina učenika planira upisati zanimanja zidar, konobar ili kuhar.
(P. Kušec)
U sektoru strojarstvo predstavljena su zanimanja instalater – monter, strojarski računalni tehničar i strojobravar. Instalater – monter obavlja poslove postavljanja, kontrole, održavanja i popravljanja toplinskih uređaja, uređaja za klimatizaciju i rashladnih uređaja. U njihovoj učionici mogli smo vidjeti cijevi za vodu, cijevi za centralno grijanja, razne alate kao što su bušilice, brusilice o čemu je govorio nastavnik praktične nastave Damir Katanović.
U zanimanju strojarski računalni tehničar učenici uče programirati, crtati u AutoCAD-u te uče umjetnu inteligenciju. Poslije školovanja učenik može odmah raditi ili može nastaviti školovanje na fakultetu. Također, moći će projektirati i oblikovati strojne elemente pomoću računala, planirati, pripremati i nadgledati proizvodnju, vršiti nadzor i upravljati u proizvodnji s visokim stupnjem automatizacije i informatizacije te će moći izrađivati programe za CNC strojeve. U njihovoj učionici mogli smo vidjeti dva robota koje je moguće kontrolirati pomoću mobitela, a na njihovu štandu 3 D printer i završne radove nekih učenika.
U zanimanju strojobravar učenici uglavnom uče raditi sa željezom, rezati i obrađivati ga te variti. Učenici će poslije školovanja moći sastavljati nove strojeve te održavati stare, ugrađivati osovine, zupčanike te brtvila, popravljati ili zamjenjivati neispravne i potrošene dijelove, a moći će ih i samostalno izraditi. Osnovne vještine stječu se u školskim radionicama, a praktična nastava obavlja se u obrtničkim radionicama. Njihova učionica/radionica sadrži razne alate i strojeve, kao što je tokarilica i bušilica, a imaju i razne dijelove kao primjer što mogu napraviti.
U školi postoji i program proširene stvarnosti u suradnji s Equinox XR programom. Radi se o projektu koji je pokrenuo profesor Gojković. Program vodi učenike na virtualno putovanje, nudi interaktivna iskustva i procjene.
Na izlasku iz škole intervjuirao sam nekoliko osnovnoškolaca. (Koji ti se sektor najviše dopao? Objasni zašto. Koji bi smjer volio/voljela upisati u našoj Školi? Objasni. Što misliš o Školi nakon što si je obišao/la? Navedi barem jednu smislenu rečenicu.)
Izdvojio sam i neke odgovore.
Učenik 1
Učenik 2
Učenik 3
(S. Blagaj)
Moj je zadatak bio obići sektor graditeljstva i tekstila.
Tako su građevinski tehničari, četverogodišnje zanimanje u našoj školi, predstavljali makete raznih oplata, mogli su se vidjeti razni nacrti koji su izrađeni tijekom ove školske godine. Posjetitelji su mogli probati crtati tlocrt prizemlja.
Predstavili su se i ostali smjerovi iz ovoga sektora koji će se moći upisati iduće školske godine, a radi se o trogodišnjim zanimanjima.
Keramičari – oblagači predstavljali su obavljanje završnih radova na građevini i oblaganje unutarnjih zidova i stupova te oblaganje zgrada i vanjskih horizontalnih površina. Također, posjetitelji su mogli vidjeti kako se pločice postavljaju na ravne i tvrde podloge.
Zidari su pokazali kako se izvode grubi i fini radovi zidanja, pritom su demonstrirali kako se izvode podne podloge, kako se betoniraju temelji te kako se postavljaju i rastavljaju skele. Osnovnoškolci su mogli probati zidati uz pomoć učenika.
Učenice krojačice iz tekstilnog sektora s nastavnicama su u svojem praktikumu priredile svojevrsnu izložbu radova - suknji, košulja i hlača od trapera i drugih materijala. Naglasak je bio na izradi pernica, torbica i ukrasa od recikliranog materijala (traperica ili dijelova zavjesa).
I na kraju ću izdvojiti nekoliko odgovora učenika OŠ iz izlazne ankete.
Učenik 1
Učenik 2
Učenik 3
(L. Mijić)
Cijelo događanje završilo je oko 14:30. Dan je bio uspješan i produktivan. Učenici i nastavnici dali su svoj maksimum (pripremanje letaka, učionica, učenika, materijala i zadataka) da bi sve prošlo kako treba o čemu svjedoče i brojni pozitivni komentari učenika, ali i javnosti. Svi koji nas nisu posjetili 12. svibnja moći će to nadoknaditi 7. lipnja kada će se gradske srednje škole, a ujedno i naša, predstaviti osnovnoškolcima na Strossmayerovu trgu.
Školski novinari: Stjepan Blagaj, Lukas Mijić i Petra Kušec
Fotografi: Domagoj Prpić i Luka Šatvar
Lektura i korektura: Marin Pušić, mag. educ.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učite s nama |
Državna matura |
Zanimljivosti |
Nadležne ustanove |