2024-11-06 23:58:46 Intervju sa Smiljanom Fureš povodom Međunarodnog dana računovođa Međunarodni dan računovođa dan je posvećen priznavanju važnosti računovodstva i računovođa u poslovnom svijetu. Bez računovođa bi održavanje financijske stabilnosti i donošenje kvalitetnih poslovnih odluka bilo onemogućeno. Gđa Smiljana Fureš dugogodišnja je djelatnica SŠ „Ivan Seljanec“ Križevci koja radi na radnom mjestu računovotkinje. S njom su razgovarale učenice 3. a razreda Lorena Makar i Andrea Šatrak. Intervju se sastojao od sedam pitanja koja su osmislile spomenute učenice uz pomoć nastavnice Računovodstva Martine Plantak. Poštovana gđo Smiljana, hvala što ćete izdvojiti malo vremena za nas. Ovaj intervju provodi se povodom Međunarodnog dana računovođa i dio je nastavnih aktivnosti iz Računovodstva. Možete li navesti poslove računovođe u školi. Poslovi su računovođe vođenje računovodstvene evidencije (praćenje prihoda škole – financijski izvještaji koji su pokazatelji uspješnosti) i knjiženje poslovnih događaja u glavnoj knjizi te pomoćnim knjigama kad je situacija nastala na temelju ispravnih vjerodostojnih dokumenata. Tako škola može vidjeti što treba popraviti ili što je dobro i tim putom nastaviti. Računovođe se također bave obračunom plaća za djelatnike. Volite li svoj posao? Ako ga volite, navedite zašto. Prije svega volim svoj posao jer sam se školovala da bih ga obavljala. Tijekom školovanja odrađivala sam i praksu vezanu za računovodstvene poslove te sam stečeno znanje primijenila na poslu. Iz svojeg iskustva mogu reći da je posao računovođe izazivan, pun dinamike – treba pratiti i primjenjivati zakone za što je potrebna propisana edukacija. Kad dovršim svoj posao, vezan uz financije ili nešto drugo, osjećam se ispunjeno i zadovoljno. Koje ste obrazovanje morali steći da biste radili ovaj posao? U moje vrijeme, krajem osamdesetih godina 20. stoljeća, bila je dovoljna srednja stručna sprema (ekonomsko usmjerenje) te radno iskustvo (5 godina). U današnje vrijeme potrebna je viša stručna sprema, što znači da trebate studirati ekonomiju tri ili četiri godine te se opredijeliti za računovodstveni smjer. Naravno, znamo da svaki posao ima svoje nedostatke. Što Vam je, ako bi se moglo tako reći, najteži dio posla? Jako ću se brzo sjetiti – kada radim završni račun odnosno bilancu na kraju svake godine. Svaka cijena (iznos) mora pristajati uz drugu pa ako postoji neka nepodudarnost, onda valja provjeravati svaki izračun zbog neusklađenosti tih malih iznosa. Uzima mi jako puno vremena koje bih mogla posvetiti drugim poslovima, no u računovodstvu je taj cent razlike jako velik i vrijedan. Postoje li razlike između poslova računovođe u školi i računovođe u nekom poduzeću? Radila sam u poduzeću pa iz iskustva znam da ima razlika – u poduzeću se zna tko je vlasnik poduzeća i on raspolaže prihodima i rashodima. On je taj koji stvara dinamiku, može promijeniti stvari unutar poslovanja, ima posve slobodne ruke u cijelom poslovanju. Što se tiče škole, u proračunskom računovodstvu postoje strogonamjenska sredstva prema kojima moraju biti usklađeni rashodi. Dakle, ne smijemo trošiti više od odobrenog. Za svaku izvanrednu situaciju moramo tražiti dodatna sredstva da nam se odobre da bi se mogla trošiti. Također, imamo i vlastite namjenske prihode za koje moram planirati očekivane prihode te troškove koje škola planira potrošiti. Uvijek mora postojati potkrijepljen plan koliko se treba i smije potrošiti. Je li dodatna edukacija neophodna za ovaj posao? Definitivno, bez toga nikako. Teorija je jedno, praksa je drugo. Sve se teoretski može naučiti, ali to treba primijeniti u praksi koja je puna izazova i poteškoća. Za kraj, navedite preporuku i/ili savjet nama, komercijalistima koji možda želimo poći Vašim stazama u budućnosti. Jako je lijepo ako se osjećate zadovoljno radeći neki posao. Predlažem vam da slijedite svoje ciljeve te da ne odustajete. Svaka će se upornost na kraju isplatiti. Zahvaljujemo na vremenu koje ste odvojili za ovaj intervju. Nadamo se da će sve informacije koje ste iznijeli biti korisne učenicima koji bi možda u budućnosti htjeli postati računovođe. Andrea Šatrak, 3. a |
Srednja škola "Ivan Seljanec" Križevci |